Hoofdinhoud

Ook online de hoogste klant tevredenheid

Lunenburg
3 minuten

Wij zorgen dat het werkt

  • CMS: BUES
  • Framework: Laravel
  • Mobielvriendelijk
  • Responsive
  • Koppelingen met andere webshops voor prijsvergelijking en automatische prijsaanpassingen
  • Koppeling met extern kassa- en voorraadsysteem (Vendit VMS II)
  • Koppeling met Bol.com
  • Koppeling met SMS provider
  • Koppeling met nieuwsbrief (Laposta)
  • Hosting

Op de website van Lunenburg pronkt een grote 9 in de bovenhoek. Het cijfer is de gemiddelde beoordeling van ruim 5.000 klanten…
Hoe de Brabantse elektrospecialist dat voor elkaar krijgt? Onder meer door klanten ook online zo goed mogelijk te faciliteren, stelt mede-eigenaar Patrick Lunenburg. Met DigiFactory als vertrouwde kennispartner.

Lunenburg is een begrip in Noordoost-Brabant. Van wasmachines en koelkasten tot en met stofzuigers en televisies: het bedrijf verkoopt wit- en bruingoed in alle soorten en maten. En om klanten optimale service te bieden, beschikt de elektrospecialist ook over een eigen reparatie- en bezorgdienst.

“Klanttevredenheid heeft in de winkels van ons familiebedrijf altijd vooropgestaan”, aldus Patrick. “Maar aankopen worden natuurlijk ook steeds meer online gedaan. Om daarop in te spelen, hebben we vijf jaar geleden een webshop in onze website geïntegreerd.”

Koppeling met het voorraadsysteem

Bij die integratie was DigiFactory nauw betrokken. Geen eenvoudige klus, want er moest een technische koppeling komen met het bestaande voorraadsysteem. En een praktische ook, want Patrick en zijn broers Ron en Jurgen (mede-eigenaars) hebben alle drie zo hun wensen.

“We werken al heel lang samen met DigiFactory”, aldus Patrick. “Op online gebied zijn ze onze vertrouwde partner. En juist omdat we elkaar zo goed kennen, kúnnen we de lat steeds hoger leggen. In alles gaan we voor het allerbeste, dus ook bij deze belangrijke integraties als deze.”

We slingeren onze idee├źn over de schutting en ze gaan ermee aan de slag

Slimme applicaties en add-ons

DigiFactory pakte de handschoen op. Samen met Patrick en zijn broers bedachten ze bovendien allerlei slimme applicaties en add-ons op het bestaande systeem: van een planningsmodule voor de bezorgdienst tot en met een eigen intranet voor de interne organisatie.

“Eigenlijk is het heel eenvoudig”, aldus Patrick. “Alles wat ons vaste basissysteem niet kan, maakt DigiFactory voor ons. Zo hebben ze een module gebouwd die ervoor zorgt dat klanten een uur na een reparatie aan huis automatisch een review over onze service kunnen achterlaten. Daarin zit ook meteen een link naar de webshop, zodat ze zien wat ons actuele productaanbod is. Want soms willen ze alsnog een nieuw apparaat.”

Waardevolle tool

Sommige add-ons zijn minder gebruikelijk. Zo beschikken Patrick en zijn broers sinds kort over een digitale tool die de prijzen van concurrenten controleert, en de prijzen van de producten van Lunenburg daar automatisch op aanpast.

“Dat idee komt uit onze koker, maar we wisten helemaal niet of het te realiseren was”, vertelt Patrick. “Bij DigiFactory gaan ze dan gewoon aan het puzzelen; dat is kenmerkend voor wie ze zijn. We slingeren onze ideeën over de schutting en ze gaan ermee aan de slag. En omdat ze verstand van zaken hebben, lukt het ze nog ook.”

Die jongens zijn zichzelf en gebruiken geen ingewikkelde vaktaal

Klankbord

Volgens Patrick is het fijn samenwerken met DigiFactory. Niet alleen omdat ze veel technische knowhow hebben, maar ook omdat ze een klankbord zijn voor de keuzes die hij en zijn broers voor hun winkels maken.

“Die jongens zijn zichzelf en gebruiken geen ingewikkelde vaktaal. We kunnen ideeën altijd bij ze toetsen en krijgen dan een eerlijk antwoord. Of ze denken mee over hoe iets wat in eerste instantie onmogelijk lijkt wél kan. Dat is precies wat we in een digitale partner zoeken.”

Over Lunenburg

Lunenburg is een elektrospecialist met winkels in Nuland en Rosmalen. Het familiebedrijf bestaat al bijna 40 jaar en staat bekend om zijn professionele advies en uitmuntende service. Sinds een paar jaar maken ze dat niet alleen offline, maar ook online helemaal waar.

Bezoek de website van Lunenburg

Wij zorgen dat het werkt

  • CMS: BUES
  • Framework: Laravel
  • Mobielvriendelijk
  • Responsive
  • Koppelingen met andere webshops voor prijsvergelijking en automatische prijsaanpassingen
  • Koppeling met extern kassa- en voorraadsysteem (Vendit VMS II)
  • Koppeling met Bol.com
  • Koppeling met SMS provider
  • Koppeling met nieuwsbrief (Laposta)
  • Hosting